Μαγειρεύεται όπως το ρύζι, είναι ελεύθερο γλουτένης και πλούσιο σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Ακόμη και η ΝΑΣΑ περιλαμβάνει το κινόα στα διατροφικά εφόδια των διαστημικών αποστολών της. Είτε έχετε αγοράσει ένα τσουβάλι κινόα είτε σκέφτεστε να το δοκιμάσετε για πρώτη φορά υπάρχουν κάποιες σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζετε.

 

  1. Διαλέξτε ό,τι χρώμα θέλετε

Υπάρχουν 1.800 ποικιλίες κινόα, αλλά μόλις τρία κύρια είδη βρίσκονται στην αγορά εδώ: Λευκό, κόκκινο και μαύρο. Ποιο να προτιμήσετε; Είναι λίγο πολύ το ίδιο διατροφικά. Το λευκό κινόα είναι το λιγότερο πικρό από τα άλλα δύο, ενώ το κόκκινο και το μαύρο έχουν μια πιο λαστιχωτή υφή που ταιριάζουν καλύτερα σε κρύα πιάτα όπως οι σαλάτες.

 

  1. Ξεπλένετέ το καλά

Οι κόκκοι του κινόα είναι επικαλυμμένοι με σαπωνίνη, μια ένωση που δρα ως ένα φυσικό απωθητικό παρασίτων. Το να τρώτε σαπωνίνη δεν θα σας βλάψει, αλλά κάνει τη γεύση πραγματικά πικρή, γι’ αυτό σας κάνει να θέλετε να πετάξετε τα τέλεια αφράτα μπολ σας με κινόα στα σκουπίδια. Πώς να το ξεπικρίσετε; Ξεπλύνετε το κινόα σε πολύ νερό πριν το μαγείρεμα, τρίβοντας τους σπόρους με το χέρι ώστε να φύγει η πικρή γεύση.

 

  1. Ελέγχετε την ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι δεν περιέχει γλουτένη

Μια  μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition έδειξε το εξής: εξέτασαν 15 στελέχη κινόα και διαπίστωσαν ότι δύο από αυτά περιείχαν πραγματικά μετρήσιμα επίπεδα γλουτένης. Πριν από την αγορά, βεβαιωθείτε ότι στη συσκευασία φέρει την πιστοποίηση ως «προιόν χωρίς γλουτένη» ή gluten free.

 

  1. Μη φοβάστε να την ανακατέψετε και με κάτι άλλο 

Ναι, όλοι γνωρίζουν ότι το κινόα σας κάνει καλό. Ακόμη κι αν το καταναλώνετε κάθε μέρα είναι έξυπνο να κάνετε χώρο για άλλες πηγές σύνθετων υδατανθράκων. Βάλτε διάφορα δημητριακά ολικής άλεσης στη διατροφή σας, επειδή το καθένα από αυτά προσφέρουν ένα διαφορετικό διατροφικό προφίλ. Χάρη στη λεπτή γεύση της μπορεί να συνδυαστεί με αμέτρητα συστατικά σε κύρια πιάτα, σούπες και σαλάτες και υποκαθιστά οποιοδήποτε δημητριακό ή ρύζι στις ανάλογες συνταγές. Βρώμη και κεχρί κανείς;

Δέσποινα Μαρσέλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με εξειδίκευση στην κλινική διατροφή και στα αυτοάνοσα νοσήματα (B.Sc., M.Sc.)