Οι περισσότεροι από εμάς ξοδεύουμε πάρα πολύ χρόνο κοιτάζοντας μια οθόνη και μετά αντιμετωπίζουμε πρόβλημα στον ύπνο. Μια νέα έρευνα έρχεται να μας ταρακουνήσει και να τονίσει για ακόμη μια φορά το γεγονός ότι  η τεχνολογία μας μετατρέπει σε κουκουβάγιες. 

Τι συστήνουν οι γιατροί; Μια αποσυνδεδεμένη εβδομάδα στο δάσος. 

Με την αύξηση της έκθεσής μας στο φως του ήλιου και τη μείωση της έκθεσής μας στο ηλεκτρικό φωτισμό τη νύχτα μπορούμε να αλλάξουμε το βιολογικό μας ρολόι και να μειώσουμε αισθητά τις αϋπνίες μας. Πρόκειται για ένα γεγονός που θα οδηγήσει στο να ξεκουραζόμαστε ουσιαστικά και να ξυπνάμε με μεγαλύτερη ευκολία.  

 

Τα θαυματουργά αποτελέσματα μιας εβδομάδας στο δάσος
Αμερικανοί ερευνητές μελέτησαν τα βιολογικά ρολόγια 8 ενηλίκων μετά από μια τυπική εβδομάδα εργασίας, σχολείου, κοινωνικών δραστηριοτήτων και πολλών άλλων. Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες είχαν την τάση να μένουν ξύπνιοι μέχρι τα μεσάνυχτα και να ξυπνούν γύρω στις 8 π.μ. 

Μετά από ένα εβδομαδιαίο ταξίδι παραμονής στη φύση χωρίς smartphones ή ακόμα και φακούς, το βιολογικό τους ρολόι μετατοπίστηκε πίσω δύο ώρες. Τα υποκείμενα πήγαν στο κρεβάτι δύο ώρες νωρίτερα, αφήνοντας το βραδινό πρόγραμμα για τις πραγματικές κουκουβάγιες στα δέντρα. 

Οι μελέτες δείχνουν ότι ένα τυπικό σύγχρονο περιβάλλον προκαλεί περίπου δύο ώρες καθυστέρηση στα βιολογικά μας ρολόγια, όπως δείχνουν οι διακυμάνσεις στην ορμόνη μελατονίνη, ένα σημαντικό χημικό που επηρεάζει τον ύπνο. 

Οι ερευνητές λένε ότι οι ανέσεις της σύγχρονης ζωής, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και του φθορισμού, αλλάζουν τα επίπεδα της μελατονίνης μας, γεγονός που εξηγεί γιατί τόσοι πολλοί από εμάς αισθάνονται κουρασμένοι ακόμα και όταν ξυπνάνε. 

Τα ευρήματά από την παραπάνω έρευνα υποδεικνύουν ότι οι άνθρωποι μπορούν να πάνε νωρίτερα στο κρεβάτι και να ξυπνάνε νωρίτερα, γεγονός που είναι  πιο ευνοϊκό για το σχολείο και την εργασία τους, αν αυξήσουν την έκθεση τους στο ηλιακό φως κατά τη διάρκεια της ημέρας και μειώσουν την έκθεση τους σε ηλεκτρικό φωτισμό τη νύχτα. 

 

Η επαφή με τη φύση βοηθά στην αντιμετώπιση διαταραχών μετατραυματικού στρες
Άλλοι ερευνητές πραγματοποίησαν πρόσφατα ένα παρόμοιο πείραμα σε μια ομάδα στρατιωτικών βετεράνων με μετατραυματική διαταραχή άγχους. Οι συνέπειες του ταξιδιού – βελτιωμένη ψυχολογική ευημερία, κοινωνική λειτουργία και προοπτικές ζωής – διήρκεσαν έως και ένα μήνα μετά την εκδρομή τους και το camping στη φύση. 

 

Πάρε μαζί στο camping περισσότερη υγεία
Εκτός από την επαναφορά του ρολογιού του σώματος, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να μεγιστοποιήσεις τα οφέλη του camping: 

  • Πάρε μαζί σου καρύδια, μούρα και granola για σνακ. Είναι καλές πηγές φυσικής ενέργειας και είναι γεμάτες με πρωτεΐνες. 
  • Κάνε πεζοπορία σε μονοπάτια και κατά μήκος ποταμών. Το ποικίλο έδαφος είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να τεντώσεις τους μυς και τις αρθρώσεις σου. 
  • Βρες ένα όμορφο σημείο για να αποφορτιστείς και να διαλογιστείς. 
Lifeme

Healthy is the new Sexy!