Το χαρούπι μοιάζει με τον καρπό της φασολιάς και το χρησιμοποιούσαν από την αρχαιότητα ως φυσικό γλυκαντικό. Είναι επίσης γνωστό για τις θεραπευτικές του ιδιότητες, καθώς το χρησιμοποιούσαν για την πρόληψη και τη θεραπεία της δυσεντερίας και για την ανακούφιση από την δυσπεψία και τη διάρροια. Το χαρούπι μπορεί να καταναλωθεί ωμό έτσι όπως είναι, αλλά και ως σκόνη, το λεγόμενο χαρουπάλευρο. Επειδή η γεύση του είναι γλυκιά και μοιάζει με αυτή της σοκολάτας και του κακάο μπορεί να μπει σε διάφορες συνταγές ως υποκατάστατό τους καθώς είναι χαμηλότερο σε θερμίδες, δε περιέχει λιπαρά και καφείνη.

Όσον αφορά στη θρεπτική αξία του χαρουπιού, είναι πλούσιο κυρίως σε υδατάνθρακες (γλυκόζη και σακχαρόζη), οπότε μπορεί να μας δώσει άμεσα ενέργεια, αλλά και σε πρωτεΐνες -τα 100γρ περιέχουν 5-8γρ πρωτεΐνης. Δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λίπος (0,2-0,6%) και είναι πολύ πλούσιο σε φυτικές ίνες. Είναι πολύ εύπεπτο και δεν περιέχει γλουτένη, οπότε είναι κατάλληλο και για άτομα που πάσχουν από κοιλιοκάκη. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Α, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και ιχνοστοιχεία όπως είναι το κάλιο, ο φώσφορος, το ασβέστιο, το μαγνήσιο, ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, το μαγγάνιο κι ο χαλκός.

Οι φυτικές ίνες που περιέχει το χαρούπι, βοηθούν στην πρόληψη της δυσκοιλιότητας και στην ομαλή λειτουργία του εντέρου. Επίσης, μπορεί να δράσει σαν αντιδιαρροϊκό φάρμακο και να μειώσει κατά πολύ τα συμπτώματα της οξείας διάρροιας, ακόμη και σε βρέφη. Εκτός αυτών, από μελέτες, έχει φανεί ότι η κατανάλωση προϊόντων διατροφής εμπλουτισμένων σε αδιάλυτες φυτικές ίνες χαρουπιού έχει ευεργετικά αποτελέσματα όσον αφορά στο λιπιδαιμικό προφίλ και στην πρόληψη και θεραπεία της υπερχοληστερολαιμίας. Αυτό σημαίνει ότι βοηθά στη μείωση της «κακής» (LDL) χοληστερόλης και την καλύτερη λειτουργία της καρδιάς. Επίσης, σε γυναίκες έχει φανεί ότι βοηθά και στη μείωση των τριγλυκεριδίων. Πρέπει να προσθέσουμε εδώ ότι ο καρπός της χαρουπιάς περιέχει και πολυφαινόλες, αντιοξειδωτικά συστατικά που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου και της υπερλιπιδαιμίας (πηγή www.mednutrtition.gr)

 

ΥΛΙΚΑ (ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΤΗΡΙ)

  • 1 μεγάλη μπανάνα, ιδανικά παγωμένη που έχετε καταψύξει στο ψυγείο από το προηγούμενο βράδυ
  • 1 χούφτα σπανάκι
  • 1κτ σούπας χαρουπάλευρο
  • 1 κτ σούπας βούτυρο αμυγδάλου
  • 1 ποτήρι γάλα αμυγδάλου
  • 1 κτ σούπας αλεσμένο λιναρόσπορο (προαιρετικά)
  • Λίγο χαρουπόμελο για το τέλος

 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

  1. Βάζεις όλα τα υλικά στο μπλέντερ και χτυπάς
  2. Σερβίρεις σε ψηλό ποτήρι και περιχύνεις με λίγο χαρουπόμελο για έξτρα γλυκύτητα
The Saucha Life

Healthy Food Blogger of The Saucha Life