Η ζωή στην πόλη ταυτίζεται με πολλές δυνατότητες διασκέδασης κατά τη διάρκεια ολόκληρης της μέρας και της νύχτας. Ανάλογα με τη διάθεση και τις προτιμήσεις σου μπορείς να πας σε κάποιο θέατρο, σε κάποιο μουσείο, σ΄ ένα μπαρ, σ΄ ένα κλαμπ, σε κάποιο εστιατόριο ή ακόμη και σε μια γκαλερί. Ωστόσο, αν και η πόλη έχει τόσα να σου προσφέρει από πλευράς ψυχαγωγίας, τέχνης και κουλτούρας είναι συνυφασμένη με το θόρυβο, την κίνηση, την ατμοσφαιρική ρύπανση και φυσικά τους πολλούς ανθρώπους. Με λίγα λόγια, παρά τα πολλά καλά της, έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να κάνουν ακόμη και τους πιο «ήρεμους» δρομείς έξαλλους. 

Γι’ αυτό και εδώ θα σου δείξουμε πως να απολαύσεις το τρέξιμό σου στην πόλη χωρίς να χάσεις την ψυχραιμία σου και πάνω από όλα παραμένοντας ασφαλής. 

 

Απέφυγε τους δρόμους με μεγάλη κυκλοφορία 

Τις ώρες αιχμής παρατηρείται τετραπλάσια αύξηση στην κίνηση των δρόμων. Αυτό σημαίνει αυτόματα μια τεράστια αύξηση των αναθυμιάσεων και της ρύπανσης. Οι καπνοί που βγαίνουν από τις εξατμίσεις των οχημάτων μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα επιβλαβείς βραχυπρόθεσμα, προκαλώντας δύσπνοια. Από την άλλη, μακροπρόθεσμα, από όλα αυτά τα τοξικά αέρια, μπορούν να εκδηλωθούν σοβαρά  προβλήματα υγείας εάν η έκθεση σου σε αυτά είναι παρατεταμένη και συχνή. 

Προσπάθησε η ώρα που πηγαίνεις για τρέξιμο να μην είναι ώρα αιχμής και ακόμα καλύτερα απέφυγε τους πολυσύχναστους δρόμους. Εάν σε ανησυχεί πολύ το ζήτημα των καυσαερίων και η πιθανή βλάβη που μπορούν να προκαλέσουν στην υγεία σου, θα μπορούσες να αγοράσεις μια ειδική μάσκα για την καταπολέμηση της ρύπανσης από ενεργό άνθρακα. 

 

Απέφυγε τις ώρες αιχμής 
Όσο περισσότερη κίνηση έχει στο δρόμο, τόσο αυξάνονται και οι πιθανότητες να συναντήσεις στο δρόμο σου και πολλούς άλλους χρήστες του. Η αύξηση της κυκλοφορίας, οι κατάμεστοι δρόμοι, η πίεση του χρόνου και οι ανυπόμονοι, απογοητευμένοι οδηγοί δεν κάνουν απλά το τρέξιμό σου σε πολυσύχναστους δρόμους λίγο τολμηρό αλλά πραγματικά μια περιπέτεια. Η περιπέτεια αρχίζει όταν οι δρόμοι είναι πολύ κορεσμένοι, και εσύ αρχίζεις να κάνεις ελιγμούς για να παρακάμψεις τα εμπόδια σπαταλώντας περισσότερη ενέργεια σε αυτό παρά στον αρχικό σου στόχο που είναι η άσκηση. Δεν νομίζω ότι αξίζει κάτι τέτοιο. 

Για λόγους λοιπόν ασφάλειας, απόδοσης και λογικής, προσπάθησε να αποφεύγεις το τρέξιμο κατά τις ώρες αιχμής. Εάν δεν μπορείς να το κάνεις αυτό θα πρέπει να σχεδιάσεις από πριν τη διαδρομή σου έτσι ώστε να αποφύγεις τους δρόμους με πολλή κίνηση όσο το δυνατόν περισσότερο. 

 

Τρέξε αντίθετα από την κίνηση
Όταν τρέχεις πάνω στο δρόμο με τα αυτοκίνητα καλό είναι να τρέχεις αντίθετα από τη φορά τους. Αν τρέχεις με τη φορά τους δεν μπορείς να έχεις τον έλεγχο για το τι συμβαίνει πίσω στην πλάτη σου και αν πλησιάζει κάποιος κίνδυνος. Όταν όμως τρέχεις με το βλέμμα προς αυτά ακόμα και αν ένας οδηγός δεν σε δει θα τον δεις εσύ και θα αποφύγεις οποιοδήποτε ατύχημα. 

 

Μην παίρνεις περιττά ρίσκα
Σε όλους μας αρέσει να τρέχουμε χωρίς περισπασμούς αλλά όταν τρέχεις στο δρόμο αυτό δεν είναι εφικτό. Η κυκλοφοριακή συμφόρηση, τα φανάρια και τα σήματα συνωμοτούν για να εμποδίσουν την πρόοδο που σημειώνεις. Αν και απίστευτα απογοητευτικό, μην κάνεις ευθείες τις στροφές, μην περνάς κόκκινα φανάρια και γενικά μην κάνεις πράγματα που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχήματος και σοβαρού τραυματισμού. 

Η προσπάθεια να κάνεις καλύτερο χρόνο γλυτώνοντας μερικά λεπτά κάνοντας επικίνδυνες παρακάμψεις στην κίνηση θα φανεί ανόητη αν τραυματιστείς. Μην το κάνεις ανεξάρτητα από το πόσο δελεαστικό μπορεί να φαίνεται και το πόσο «υπεράνθρωπος» μπορεί να αισθάνεσαι (ευτυχείς ορμόνες από το τρέξιμο).  Δεν αξίζει να ρισκάρεις και να χάσεις μήνες προπονήσεων μέχρι να γίνεις καλά ή ακόμα και να πάθεις τίποτα χειρότερο. 

 

Τρέξε νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ
Ακόμη και οι πιο πολυσύχναστες πόλεις είναι ήσυχες και δεν έχουν σχεδόν καθόλου κίνηση νωρίς το πρωί και αργά το βράδυ, καθιστώντας τες ιδανικές ώρες για τρέξιμο. Αν και πολλοί μπορεί να είναι σκοτεινοί, οι περισσότεροι αστικοί δρόμοι είναι καλά φωτισμένοι και το τρέξιμο σε ήσυχους δρόμους αυτές τις ώρες μπορεί να είναι θαυμάσια θεραπευτικό και χαλαρωτικό. 

 

Μην παραμένεις σε ακινησία 

Το τρέξιμο στην πόλη απαιτεί συχνά να αλλάζεις το ρυθμό με τον οποίο τρέχεις. Όταν σταματάς οι ρυθμοί της καρδιάς πέφτουν και μπορεί να χάσεις κάποια από τα οφέλη της άσκησής σου. Έτσι λοιπόν, όταν βλέπεις κάποιο εμπόδιο, για να μην χαλάσεις το ρυθμό της άσκησής σου, κάνε επί τόπου jogging αντί να στέκεσαι ακίνητος ή να προσπαθείς να το περάσεις με κάποιο επικίνδυνο ελιγμό. Επίσης, μπορείς να εκμεταλλευτείς αυτή την ευκαιρία για να δέσεις τα κορδόνια σου, να βάλλεις/βγάλεις κάποιο ρούχο ή να αναπληρώσεις τα υγρά σου. 

 

Ξέχνα τα ρεκόρ
Οι περισσότεροι δρομείς έχουν δικά τους προσωπικά ρεκόρ για διαφορετικές αποστάσεις όπως για 1 χιλιόμετρο, για 8 ακόμα και για 15. Το να βάζεις προσωπικούς στόχους είναι πάντα καλό, όμως όταν τρέχεις στην κίνηση δεν είναι και τόσο καλή ιδέα (μάλλον η χειρότερη που υπάρχει) καθώς εξαιτίας της κυκλοφοριακής συμφόρησης θα αναγκαστείς να σταματήσεις και να αρχίσεις πάλι πολλές φορές. Το τελευταίο δεν είναι ιδιαίτερα βοηθητικό έτσι ώστε να επιτύχεις τους στόχους σου και μπορεί να σε αναγκάσει να πάρεις μεγάλα ρίσκα για να αναπληρώσεις το χαμένο χρόνο και να κατακτήσεις τη δική σου προσωπική κορυφή. Δεν αξίζει όμως να διακινδυνεύσεις στην κίνηση για κάτι τέτοιο. Μπορείς πάντα να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου και να θέσεις νέες προκλήσεις στον εαυτό σου όταν οι δρόμοι είναι ήρεμοι και άδειοι από εμπόδια. 

 

Να είσαι ορατός
Εάν είσαι ορατός στους άλλους χρήστες του δρόμου το πιο πιθανό είναι να σε αποφύγουν και να αποφευχθεί κάποιο ατύχημα, οπότε αξίζει τον κόπο. Αν και το μαύρο λοιπόν αδυνατίζει, ειδικά στο σκοτάδι, δεν βοηθάει καθόλου στο να είσαι ορατός. Άλλωστε οι ninja φοράνε μαύρα για συγκεκριμένο λόγο.  Έτσι, για την ασφάλειά σου, φόρα ανοιχτόχρωμα ρούχα και προτίμησε περιοχές με καλό φωτισμό. Αν είναι απαραίτητο χρησιμοποίησε ακόμα και ένα καπέλο με φακό ή διακριτικά στα ρούχα για να αποφύγεις να περάσεις απαρατήρητος. 

 

Έχε χαμηλά τη μουσική
O ρυθμός της μουσικής είναι τέλειος για να σε βοηθήσει να τρέξεις με δικό σου ρυθμό και να επιτύχεις τους στόχους σου σταδιακά όσο δυναμώνει το beat (γι ‘αυτό οι αθλητές παγκόσμιας κλάσης έχουν τα Beats by Dre ακουστικά κολλημένα στα αυτιά τους μέχρι να αγωνιστούν). Ακόμη και οι έρευνες επιβεβαιώνουν ότι η μουσική μπορεί να ενισχύσει την αθλητική απόδοση. Δυστυχώς όμως, ενώ η μουσική μπορεί να έχει τόσα πολλά οφέλη, η χρήση της σημαίνει αυτόματα και λιγότερη προσοχή στο περιβάλλον γύρω.  Τα αυτιά είναι πάντα σε εγρήγορση και δίνουν σήμα για οποιοδήποτε περίεργο ήχο και κίνδυνο, όταν όμως η μουσική είναι δυνατά μπορεί να μην αντιληφθούν κάτι τέτοιο και να αποβεί μοιραίο. Γι’ αυτό κράτησε τη μουσική σε χαμηλούς τόνους για να είσαι ασφαλής ενώ κάνεις αυτό που αγαπάς! 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!