Η αποστασιοποίηση από την καθημερινότητα είναι καλό για την ψυχή και η απομάκρυνση από τη συνηθισμένη ρουτίνα προπόνησης είναι καλή για το σώμα. Ωστόσο, οι διακοπές μπορεί να είναι η τέλεια στιγμή για να ασκηθείς. Αφήνοντας ελεύθερο τον εαυτό σου από την συνηθισμένη σου προπόνηση, ανοίγεις νέες εμπειρίες και τρόπους για να διασκεδάσεις και να μην χάσεις τη φόρμα σου.  

 

Αερόβια άσκηση
Εάν θέλεις να διατηρήσεις την φυσική σου κατάσταση και την αντοχή σου υπάρχουν πολλές ασκήσεις τις οποίες μπορείς να κάνεις και να μην το καταλάβεις! Είναι περισσότερο διασκεδαστικές δραστηριότητες παρά προπόνηση. Μερικές από αυτές είναι: 

  • Περπάτημα στην παραλία: Το περπάτημα σε μαλακή άμμο είναι μια προπόνηση που σε βοηθάει να κάψεις περισσότερες θερμίδες από το περπάτημα σε επίπεδο έδαφος. Μερικοί ειδικοί λένε ότι μπορείς να κάνεις  δύο φορές περισσότερες θερμίδες περπατώντας σε μαλακή άμμο. Πρόσεξε για την ασφάλειά σου και μην ξεχνάς να φοράς πάντα παπούτσια. Θα εκπλαγείς πόσο δύσκολο είναι.
     
  • Beach volley: Μπορείς να κάψεις περισσότερες από 150 θερμίδες την ώρα, ανάλογα με το πόσο σκληρά παίζεις και είναι ένας πολύ καλός τρόπος να γνωρίσεις άλλους ανθρώπους στην παραλία ενώ διασκεδάζεις.
     
  • Surf, κολύμβηση και καταδύσεις: Το Surf είναι μια ολοκληρωμένη προπόνηση που γυμνάζει κάθε μυ του σώματός. Ακόμα κι αν απλά προσπαθήσεις να σταθείς όρθιος έξω στα κύματα και πέσεις, θα έχεις γυμναστεί αρκετά. Η κατάδυση είναι λίγο πιο χαλαρή, αλλά μπορείς να προσθέσεις ένταση με το κολύμπι και να την κάνεις λίγο πιο δύσκολη. Εάν βρίσκεσαι σε μια παραλία που δεν έχει μεγάλα κύματα, μπορείς να δοκιμάσεις και το ψαροντούφεκο.
     
  • Βόλτα με ποδήλατο: Οι μεγάλες βόλτες με ποδήλατο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δεις την περιοχή ενώ ασκείσαι σε κάποια χαμηλή ένταση. Εάν σου αρέσει, έχεις παρέα και χρησιμοποιείς το ποδήλατο όλη την ημέρα, θα κάψεις θερμίδες χωρίς καν να το καταλάβεις.
     
  • Πεζοπορία: Κάθε φορά που προσθέτεις υψόμετρο στις βόλτες, θα καις περισσότερες θερμίδες. Εάν παίρνεις μαζί σου ένα σακίδιο, θα ασκείσαι ακόμα περισσότερο. Επισκέψου τα προτεινόμενα μονοπάτια και μην ξεχάσεις τα απαραίτητα!
     
  • Ψώνια: Εντάξει, ίσως τα ψώνια δεν είναι η δραστηριότητα με την υψηλότερη ένταση, αλλά μπορεί να μετατραπεί σε αερόβια άσκηση υπό τις σωστές συνθήκες. Αν τα ψώνια είναι η επιλογή της δραστηριότητάς σου, κάνε τα περπατώντας πιο γρήγορα, πάρε τις σκάλες και απόφυγε τα λιπαρά τρόφιμα στις στάσεις για ξεκούραση. 

 

Άρση βαρών στο δρόμο
Το να βρεις τρόπους να κάνεις αερόβια άσκηση είναι κατά ομολογία πιο εύκολο από το να βρεις βάρη να σηκώσεις. Τι κάνεις λοιπόν για να καταφέρεις να διατηρήσεις αυτούς τους μυς; Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά για να διατηρήσεις τη δύναμη και τη μυϊκή σου μάζα ενώ είσαι εκτός. Μια γρήγορη προπόνηση με ασκήσεις σωματικού βάρους ή ζώνες αντοχής θα σε κρατήσει σε φόρμα μέχρι να επιστρέψεις στο κανονικό σου πρόγραμμα. 

 

Τι συμβαίνει εάν δεν ασκηθείς;
Αν αποφασίσεις να χρησιμοποιήσεις τις διακοπές σου για να ξεκουραστείς από την άσκηση εντελώς, ίσως να αναρωτηθείς τι θα συμβεί στο σώμα σου. Πόσο καιρό μπορείς να ξεκουραστείς πριν χάσεις τη φυσική σου κατάσταση; Πόσο γρήγορα χάνεις την αντοχή και / ή τους μυς εξαρτάται κυρίως από τη γενετική σου, αλλά παρακάτω είναι μερικές γενικές οδηγίες: 

  • Η αερόβια ισχύς μπορεί να μειωθεί κατά 5-10% σε τρεις εβδομάδες. 
  • Όλα όσα έχεις πετύχει θα μπορούσαν να εξαφανιστούν μετά από περίπου δύο μήνες αδράνειας. 
  • Έχεις την τάση να χάσεις την αεροβική ικανότητα γρηγορότερα από τη μυϊκή δύναμη. Οι μύες είναι ανθεκτικοί και διατηρούν τη μνήμη όλων αυτών των ασκήσεων που έκανες. 

Η ξεκούραση μιας εβδομάδας πιθανότατα δεν θα κάνει μεγάλη διαφορά, αλλά, περισσότερο από αυτό, και μπορεί να το κάνει πιο δύσκολο να επιστρέψεις στα προηγούμενα επίπεδα. Η εύρεση τρόπων για να παραμείνεις τόσο δραστήριος όσο μπορείς, θα σε κρατήσει σε φόρμα, θα σε βοηθήσει να αποφύγεις το να βάλεις βάρος και θα κάνει τη μετάβαση πίσω στην πραγματική ζωή λίγο πιο εύκολη. 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!