Το άγχος είναι κάτι που εκατομμύρια άνθρωποι προσπαθούν να διαχειριστούν όσο καλύτερα μπορούν σε καθημερινή βάση. Πηγαίνουν στη δουλειά ή να περνούν χρόνο με τους φίλους και την οικογένειά τους, ενώ παράλληλα παλεύουν για να καταπολεμήσουν το άγχος τους. Κάποιες μέρες η διαχείριση του είναι ευκολότερη και έτσι είναι καλύτερες από τις άλλες, εκείνες τις μέρες τις περνούν σχεδόν φυσιολογικά. Πάντα όμως έχουν το βάρος του άγχους και πως θα καταφέρουν να το αντιμετωπίσουν. Για να πει κανείς κάποιος ότι ζει φυσιολογικά δεν πρέπει απλά να μάθει να το διαχειρίζεται το άγχος αλλά να το εξαλείψει τελείως από την καθημερινότητα και τη ζωή του. Θες λοιπόν να απαλλαγείς και εσύ από αυτή τη βαριά αλυσίδα που σε κρατά πίσω οριστικά; Ας εξερευνήσουμε μαζί πως μπορεί να γίνει. 

 

Ο όρος διαχείριση του άγχους έγκειται στο να μπορεί κάποιος να ελέγξει το άγχος του ορισμένες μέρες ή σε συγκεκριμένες στρεσογόνες καταστάσεις. Μπορείς να πεις ότι διαχειρίζεσαι το άγχος σου τις μέρες που ξυπνάς και αισθάνεσαι λιγότερο άγχος από ότι συνήθως ή περνάς μια ολόκληρη μέρα χωρίς να έχεις κάποια κορύφωση του άγχους ή χωρίς να πάθεις κάποια κρίση πανικού. Πάντα όμως ξέρεις, ακόμα και αυτές τις ημέρες, ότι το άγχος είναι εκεί και εσύ πρέπει να το διαχειριστείς.  

Μπορεί κάποιος να πει ότι έχει θεραπευτεί από αυτό όταν μπορεί να το αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και δεν φοβάται ότι θα επιστρέψει ποτέ πια! Είναι δηλαδή, όταν έχεις εξαλείψει την αίσθηση ότι το άγχος  πρόκειται να σε επηρεάσει και ενώ μπορεί να υπάρξει μια μέρα ή δύο όπου θα αισθάνεσαι ανήσυχος αλλά δεν θα σε νοιάζει καθώς απλά μερικές φορές οι άνθρωποι αισθάνονται άγχος στη ζωή. 

 

Πως θα το κάνεις
Ολόκληρη η διαδικασία αποχωρισμού από το άγχος αρχίζει με μια βασική δέσμευση. Δεν υπάρχει μαγικό χάπι ή θεραπεία θαύμα που μπορεί να σταματήσει το άγχος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν δεν είσαι αποφασισμένος να εξαλείψεις το άγχος σου ποτέ δεν πρόκειται να το καταφέρεις καθώς είναι κάτι που χρειάζεται αρκετή δουλειά. Είναι κάτι που χρειάζεται χρόνο και μπορεί να έχεις κάποιες άσχημες μέρες, εκεί βρίσκεται και το κλειδί σε όλη σου την προσπάθεια. Για κανένα λόγο αυτές τις μέρες δεν πρέπει να απογοητευτείς και να σταματήσεις την προσπάθεια. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα το εξουδετερώσεις και θα βγεις πιο δυνατός.  

Το επόμενο βήμα είναι να παρουσιάσεις την προθυμία να αλλάξεις τα πράγματα στη ζωή σου τα οποία σου δημιουργούν αυτή την άσχημη κατάσταση. Θα υπάρξουν κάποιες προκλήσεις και δύσκολες αποφάσεις τις οποίες θα κληθείς να πάρεις. Μια από αυτές είναι να μειώσεις το χρόνο με τα άτομα που σου δημιουργούν αυτό το άγχος αλλά και τις στρεσογόνες δραστηριότητες. Μπορεί να μην το καταλαβαίνεις πόσο καλό μπορούν να σου κάνουν αυτές οι αλλαγές μακροπρόθεσμα θα σου προσφέρουν πολλά. 

Μόλις καταφέρεις να κάνεις αυτά τα δύο σημαντικά βήματα, μπορείς να προχωρήσεις στην εξάλειψη του άγχους με τα ακόλουθα: 

 

Εργαλεία αντικατάστασης αντιμετώπισης του άγχους
Είναι πολύ σημαντικό να μάθεις μεθόδους αντιμετώπισης του άγχους. Το ίδιο το άγχος είναι ένα πρόβλημα με το οποίο έρχεσαι αντιμέτωπος και, δυστυχώς, πολλά από τα πράγματα που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για την διαχείριση του, όπως: 

  • φαρμακευτική αγωγή, 
  • αλκοόλ, 
  • απομόνωση 

είναι αναποτελεσματικά. Η διαχείριση του άγχους δεν είναι στην πραγματικότητα συμπεριφορά. Είναι περισσότερο μια διανοητική ικανότητα στην οποία  πρέπει να εξασκηθείς για να την επιτύχεις. 

 Έτσι, όταν μιλάμε για εργαλεία αντιμετώπισης του άγχους, μιλάμε για συμπεριφορές και δραστηριότητες που σου δίνουν την δυνατότητα να εξασκήσεις αυτή τη διανοητική ικανότητα. Αυτές είναι δραστηριότητες που παρέχουν υγιείς περισπασμούς, ενδεχομένως με το δικό τους όφελος για το άγχος σου. Αλλά πάντα να θυμάσαι – το άγχος και η αντιμετώπιση του άγχους είναι η δική σου διανοητική ικανότητα να ξεπεράσεις το άγχος, όχι κάποιο είδος συμπεριφοράς. Αυτές θεωρούνται απλώς μερικές από τις πιο χρήσιμες μεθόδους που βοηθούν το μυαλό να ανακτήσει την ικανότητα αντιμετώπισης. 

  • Τζόγκινγκ
    Με μεγάλη διαφορά, το καλύτερο εργαλείο αντιμετώπισης είναι το τζόκινγκ. Όλη η άσκηση είναι πολύτιμη, αλλά το τζόγκινγκ φαίνεται να παράγει μια υγιή ποσότητα νευροδιαβιβαστών που υποστηρίζουν τη διάθεση. Ερεθίζει επίσης τους μυς ώστε να μειώσουν τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων άγχους, καίει την κορτιζόλη της ορμόνης του στρες και φαίνεται να έχει μια υγιή αποσπώμενη επίδραση στο μυαλό. Συνδυασμένο, το τζόκινγκ είναι ένα από τα καλύτερα εργαλεία αντιμετώπισης του άγχους που μπορείς να κάνεις.
     
  • Yoga
    Ομοίως, πολλοί άνθρωποι δοκιμάζουν γιόγκα αντ ‘αυτού. Η γιόγκα παρέχει παρόμοια οφέλη άσκησης και έχει πνευματική επίδραση που πολλοί βρίσκουν πολύτιμη. Αλλά πέρα από αυτό, η γιόγκα περιλαμβάνει ένα μεγάλο αυτοέλεγχο και αυτός ο αυτοέλεγχος φαίνεται να είναι ευεργετικός για εκείνους που πρέπει να αποσπάσουν το μυαλό τους από τις ανησυχίες τους.
     
  • Τέχνη
    Οι άνθρωποι λένε ότι η τέχνη είναι χρήσιμη για το άγχος γιατί επιτρέπει να εκφράσεις τον εαυτό σου. Είναι πιθανότατα κάτι περισσότερο από αυτό, κυρίως ειδικά επειδή πολλοί άνθρωποι δεν νομίζουν πραγματικά ότι ξέρουν πώς να γίνουν καλλιτέχνες. Ο λόγος για τον οποίο η τέχνη είναι ευεργετική είναι πολύ παρόμοιος με τη γιόγκα. Χρειάζεται μεγάλη εστίαση και έλεγχος και για να για να δημιουργήσεις ένα έργο τέχνης και αποσπάται τουλάχιστον η προσοχή σου για λίγο από τις ανησυχίες. Επιπλέον, η τέχνη παρέχει την αίσθηση της ολοκλήρωσης, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βελτιώσει τα συναισθήματα. Αυτό την καθιστά διπλά πολύτιμη ως στρατηγική αντιμετώπισης του άγχους.
     
  • Παζλ και ψυχικές προκλήσεις
    Το βασικό πράγμα που πρέπει να κατανοήσεις είναι ότι αν υποφέρεις από άγχος, το μυαλό σου είναι συχνά ο εχθρός. Είναι πολύ εύκολο να επιτρέψεις στις σκέψεις σου να παρασυρθούν με αρνητικούς τρόπους. Εκεί μπαίνουν τα παζλ και οι άλλες ψυχικές προκλήσεις. Υπάρχουν ακόμη και όσοι κάνουν μαθηματικά όταν έχουν άγχος. Αυτοί οι τύποι δραστηριοτήτων είναι διανοητικά αποσπασματικοί και όταν συμμετέχεις σε κάτι τέτοιο, δυσκολεύεσαι να εστιάσεις πλήρως στο άγχος σου.
     
  • Χαρούμενη μουσική
    Η μουσική είναι ένα απίστευτα συναισθηματικό εργαλείο και πολλοί άνθρωποι συνειδητοποιούν πόσο καλή μουσική είναι για την αντιμετώπιση του άγχους. Αλλά δεν είναι απλά οποιαδήποτε μουσική – θα πρέπει να είναι μουσική που πραγματικά σας βάζει σε αυτή την ευτυχισμένη και αισιόδοξη διάθεση. Πολλοί άνθρωποι επιθυμούν να ακούν λυπημένα τραγούδια ρομαντισμού όταν είναι λυπημένοι, αλλά μελέτες έχουν δείξει ότι αυτός ο τύπος συμπεριφοράς δεν βελτιώνει πραγματικά τη διάθεση. Στην ιδανική περίπτωση, θα πρέπει να ακούσεις ωραία και ευτυχισμένα τραγούδια που αντιπροσωπεύουν τη διάθεση που θέλεις να νιώσεις. 

 Αυτά είναι μόνο παραδείγματα των τρόπων που μπορείς να εργαστείς πάνω στην αντιμετώπιση του άγχους. Αυτές οι δραστηριότητες σας αποσπούν σε σημείο που ο εγκέφαλός  έχει έναν πιο εύκολο χρόνο να ξεπεράσει το άγχος και μπορείς να ξανακάνεις τις δραστηριότητες  αντιμετώπισης που είναι απαραίτητες για την εξάλειψη αυτού του άγχους στο μέλλον. Μπορείς επίσης να βρεις την ιδανική για εσένα δραστηριότητα.  

Υπάρχουν πέρα από τις δραστηριότητες ωστόσο και άλλα πράγματα που μπορείς να κάνεις όπως είναι να αποβάλλεις όλες τις άσχημες σκέψεις και να τις μετατρέπεις σε θετικές. Επιπρόσθετα, να αποκλείεις τις σκέψεις που σου προκαλούν μεγάλο φόβο και να τις εκλογικεύεις.  

Lifeme

Healthy is the new Sexy!