Η διαχείριση του διαβήτη είναι μια δια βίου διαδικασία. Αυτό μπορεί να προσθέσει άγχος στην καθημερινή ζωή. Το άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό εμπόδιο για τον αποτελεσματικό έλεγχο της γλυκόζης. Οι ορμόνες του στρες στο σώμα σας μπορεί να επηρεάσουν άμεσα τα επίπεδα γλυκόζης. Αν αντιμετωπίζετε άγχος ή αίσθημα απειλής, το σώμα σας αντιδρά. Η αντίδραση του σώματος αυξάνει τα επίπεδα ορμονών σας και προκαλεί την πυροδότηση των νευρικών κυττάρων σας. 

Κατά τη διάρκεια αυτής της αντίδρασης, το σώμα σας απελευθερώνει αδρεναλίνη και κορτιζόλη στην κυκλοφορία του αίματος και οι αναπνευστικές σας συχνότητες αυξάνονται. Το σώμα σας κατευθύνει το αίμα στους μυς και τα άκρα, επιτρέποντάς σας να καταπολεμήσετε την κατάσταση. Το σώμα σας μπορεί να μην είναι σε θέση να επεξεργαστεί τη γλυκόζη που απελευθερώνεται από τα πυροδοτούμενα νευρικά κύτταρα σας εάν έχετε διαβήτη. Αν δεν μπορείτε να μετατρέψετε τη γλυκόζη σε ενέργεια, συσσωρεύεται στην κυκλοφορία του αίματος. Αυτό προκαλεί αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σας. 

Το συνεχές στρες από τα μακροπρόθεσμα προβλήματα με τη γλυκόζη του αίματος μπορεί επίσης να σας φθείρει ψυχικά και σωματικά. Αυτό μπορεί να δυσχεράνει τη διαχείριση του διαβήτη σας. 

Πως μπορούν τα διαφορετικά είδη στρες να επηρεάσουν το διαβήτη;
Το άγχος μπορεί να επηρεάσει τους ανθρώπους διαφορετικά. Ο τύπος άγχους που βιώνετε μπορεί επίσης να έχει αντίκτυπο στη σωματική απόκριση του σώματός σας. 

Όταν τα άτομα με διαβήτη τύπου 2 βρίσκονται υπό ψυχικό στρες, εμφανίζουν γενικά αύξηση των επιπέδων γλυκόζης αίματος. Τα άτομα με διαβήτη τύπου 1 μπορεί να έχουν πιο ποικίλη αντίδραση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να βιώσουν είτε αύξηση ή μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα τους. 

Όταν βρίσκεστε υπό φυσιολογική πίεση, το σάκχαρό σας μπορεί επίσης να αυξηθεί. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν είστε άρρωστοι ή τραυματισμένοι. Αυτό μπορεί να επηρεάσει άτομα με διαβήτη τύπου 1 ή τύπου 2. 

Πως μπορείτε να καταλάβετε αν το ψυχολογικό στρες επηρεάζει τα επίπεδα γλυκόζης;
Η παρακολούθηση πρόσθετων πληροφοριών, όπως η ημερομηνία και ό, τι κάνατε κατά τη στιγμή που είχατε στρες, μπορεί να σας βοηθήσει να προσδιορίσετε συγκεκριμένους παράγοντες ενεργοποίησης. Για παράδειγμα, εσείς στρεσάρεστε περισσότερο τη Δευτέρα το πρωί; Αν ναι, γνωρίζετε τώρα να κάνετε ειδικά βήματα τα πρωινά της Δευτέρας για να μειώσετε το άγχος σας και να διατηρήσετε τη γλυκόζη σας υπό έλεγχο. 

Μπορείτε να καταλάβετε εάν αυτό συμβαίνει σε σας καταγράφοντας το στρες και τα επίπεδα γλυκόζης σας. Αν αισθάνεστε άγχος, βαθμολογήστε το επίπεδο ψυχικής σας πίεσης σε μια κλίμακα από το 1 έως το 10. Δέκα αντιπροσωπεύουν το υψηλότερο επίπεδο στρες. Καταγράψτε αυτόν τον αριθμό προς τα κάτω. 

Αφού βαθμολογήσετε το άγχος σας, θα πρέπει να ελέγξετε τα επίπεδα γλυκόζης σας. Συνεχίστε να το κάνετε αυτό για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Μετά από λίγο καιρό, μπορεί να δείτε ένα μοτίβο να εμφανιστεί. Αν παρατηρήσετε ότι η γλυκόζη σας είναι τακτικά υψηλή, είναι πιθανό ότι το ψυχικό στρες σας επηρεάζει αρνητικά το σάκχαρό σας. 

Ποια είναι τα συμπτώματα του στρες;
Μερικές φορές, τα συμπτώματα του στρες είναι διακριτικά και ίσως να μην τα παρατηρήσετε. Το άγχος μπορεί να επηρεάσει την πνευματική και συναισθηματική σας ευεξία και μπορεί επίσης να επηρεάσει τη σωματική σας υγεία. Η αναγνώριση των συμπτωμάτων μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε το άγχος και να λάβετε μέτρα για να το διαχειριστείτε. 

Εάν έχετε στρες, μπορεί να βιώσετε: 

  • πονοκεφάλους 
  • μυϊκό πόνο ή πίεση 
  • αστάθεια στον ύπνο 
  • γενικά συναισθήματα ασθένειας 
  • κούραση 

Αν έχετε στρες, μπορεί να αισθανθείτε: 

  • χωρίς κίνητρο 
  • ευερεθιστότητα 
  • μελαγχολία 
  • ανησυχία  
  • άγχος 

Είναι επίσης κοινό για τους ανθρώπους που υποφέρουν από άγχος να εκδηλώνουν κάποια συμπεριφορά που μπορεί να είναι εκτός χαρακτήρα. Αυτό περιλαμβάνει:  

  • απομόνωση από τους φίλους και την οικογένεια 
  • υπερφαγία  
  • ενεργώντας με θυμό 
  • κατανάλωση αλκοόλ  
  • κάπνισμα 

Αν και εσείς θέλετε να μειώσετε τα επίπεδα του στρες και του άγχους και να ζήσετε μια πιο ήρεμη ζωή αλλά και να ελέγξετε ευκολότερα το διαβήτη σας δείτε εδώ 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!