Αν σκέφτεστε να αυξήσετε την προπόνησή σας, αν θέλετε να δώσετε μία ώθηση στη σεξουαλική σας ζωή, να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε καλύτερα, να πετύχετε στις σπουδές σας ή να μειώσετε τα συμπτώματα ενός hangover αυτές οι τροφές θα θα σας βοηθήσουν!  

 

Για καλύτερο σεξ: στρείδια, χυμό καρπουζιού και μοσχοκάρυδο
Μπορούμε να ευχαριστήσουμε τον Casanova που έκανε γνωστή τη συνήθειά του να καταναλώνει 50 στρείδια την ημέρα για να έχει σεξουαλική απόδοση, αλλά και την επιστήμη που εξήγησε πως τα υψηλά επίπεδα ψευδαργύρου που έχουν τα στρείδια προωθούν την αναπαραγωγική υγεία και στα δύο φύλα και πιστεύεται ότι αυξάνουν τα επίπεδα της τεστοστερόνης. Επίσης, αυτά τα θαλασσινά αυξάνουν και την ντοπαμίνη, έναν νευροδιαβιβαστή που συμβάλλει στη σεξουαλική διέγερση. Ο χυμός του καρπουζιού έχει ονομαστεί «viagra της φύσης» από τους Ιταλούς επιστήμονες, που βρήκαν ότι η ουσία κιτρουλίνη βελτιώνει τη ροή του αίματος στα γεννητικά όργανα και μπορεί να αυξήσει την λίμπιντο. Τέλος, ερευνητές στην Ινδία έχουν επίσης ανακαλύψει ότι το μοσχοκάρυδο ενισχύει τη λίμπιντο, που οδηγεί σε αυξημένη σεξουαλική δραστηριότητα και σεξουαλική ορμή.  

 

Για την προπόνηση: χυμό παντζαριών και goji berries
Αν έχετε βάλει στόχο στο γυμναστήριο να πάτε την προπόνησή σας ένα βήμα πιο πέρα τότε ένα ποτήρι χυμό από παντζάρι πριν από την άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει, υποστηρίζουν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Exeter στην Αγγλία. Αυτό το κόκκινο υγρό ενισχύει την αντοχή και μπορεί να σας βοηθήσει να προπονηθείτε 16% σκληρότερα και περισσότερο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι αυτό οφείλεται στα νιτρικά άλατα του παντζαριού που οδηγεί σε μείωση της υπερβολικής πρόσληψης οξυγόνου κάνοντας τη άσκηση λιγότερο κουραστική. Επίσης τα Goji berries βελτιώνουν την αντοχή στην προπόνηση. Τα σάκχαρα που περιέχουν προστατεύουν τα κύτταρα από τη φθορά που μπορεί να προκαλέσει η υπερβολική άσκηση.  

 

Για τις πανεπιστημιακές σπουδές: τόνο, βατόμουρα και μαύρη σοκολάτα
Μια κονσέρβα τόνου που ακολουθείται από μια χούφτα βατόμουρα και λίγη μαύρη σοκολάτα για επιδόρπιο μπορεί να είναι το απόλυτο γεύμα πριν τις εξετάσεις. Τα υψηλά επίπεδα των απαραίτητων λιπαρών οξέων που βρίσκονται σε λιπαρά ψάρια, όπως ο τόνος και ο σολομός, έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τη μνήμη και την πνευματική απόδοση. Ο σολομός, επίσης, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε τυροσίνη, ένα αμινοξύ που βοηθά στην παραγωγή της ντοπαμίνης, η οποία ενισχύει τη δημιουργικότητα, όπως έδειξε μια μελέτη από την Ολλανδία. Εν τω μεταξύ, άγγλοι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα βατόμουρα βελτιώνουν τη συγκέντρωση και τη μνήμη πέντε ώρες μετά το φαγητό. Τα φλαβονοειδή που περιέχονται στα μούρα πιστεύεται ότι διεγείρουν τη ροή του αίματος και του οξυγόνου στον εγκέφαλο, διατηρώντας τον πιο ενεργό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Η πιο συναρπαστική είδηση έρχεται από το πανεπιστήμιο Northumbria της Αγγλίας, όπου οι ερευνητές εξέτασαν τις επιδράσεις του κακάο στην ικανότητα του εγκεφάλου να εκτελέσει μαθηματικές ασκήσεις. Βρήκαν ότι τα άτομα που έπιναν κακάο παρούσιασαν καλύτερες επιδόσεις κατά την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων από εκείνους που δεν έπιναν κακάο. Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι μια διατροφή πλούσια σε κακάο συνδέεται με αυξημένη γνωστική λειτουργία. Είναι οι φλαβανόλες στο κακάο που το κάνουν τόσο καλό για τον εγκέφαλό μας.  

 

Για καλό ύπνο: ρύζι, χούμους, φακές και κεράσια
Οι Ιάπωνες, και γενικά οι ασιάτες, κοιμούνται καλύτερα από όλους σε όλο τον κόσμο. Γιατί; Επειδή στη διατροφή υπάρχει το ρύζι. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PLoS ONE παρατήρησε πώς διάφορα αμυλούχα επηρεάζουν την ποιότητα του ύπνου και βρήκε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες με την υψηλότερη πρόσληψη σε ρύζι – λευκό και καστανό – κοιμόντουσταν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης, βυθίζοντας καρότα και σέλινο σε χούμους μπορεί να σας βοηθήσει να απολαύσετε έναν καλό ύπνο. Το ρεβίθι περιέχει τρυπτοφάνη, ένα φυσικό αμινοξύ που παίζει σημαντικό ρόλο στον ύπνο, το ίδιο και οι φακές. Τέλος, τα κεράσια περιέχουν μελατονίνη, μια χημική ουσία που βοηθά στη ρύθμιση του ύπνου και του εσωτερικού ρολογιού του σώματός μας.  

 

Για να χαλαρώσετε: βρώμη, φιστίκια Βραζιλίας και γλυκοπατάτες
Εάν μια πρωινή εργασιακή συνάντηση έχει κάνει το στομάχι σας να δεθεί κόμπος, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να φάτε για πρωινό ένα μεγάλο μπολ με βρώμη. Η βρώμη μπορεί να μειώσει τα επίπεδα των ορμονών του στρες και να αυξήσει τα αποθέματα της σεροτονίνης σας. Εκτός από τη βρώμη που ηρεμεί το νευρικό σύστημα λόγω των υδατανθράκων που περιέχει το ίδιο κάνουν και οι γλυκοπατάτες. Αυτά τα πορτοκαλί λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, C και Β6, καθώς και κάλιο και μαγνήσιο. Ο ισχυρός συνδυασμός των θρεπτικών τους συστατικών ομαλοποιεί τον καρδιακό ρυθμό, μειώνει την πίεση του αίματος και βοηθά στην εξάλειψη του στρες. Τα φιστίκια Βραζιλίας είναι η πλουσιότερη φυσική πηγή του σελήνιου, το οποίο θεωρείται ο «βασιλιάς» στη χαλάρωση του νευρικού συστήματος. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ουαλίας αποκάλυψαν ότι η κατανάλωση μόλις τριών φιστικιών καθημερινά μπορεί να σας ηρεμήσει, να ενισχύσει την ενέργεια σας και να μειώσει το άγχος σας.  

 

 

Για το ξενύχτι: σπαράγγια, μπανάνες και φυστικοβούτυρο
Αν και κανείς δεν τάσσεται υπέρ της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, μια μπανάνα και ένα σάντουιτς με λίγο φυστικοβούτυρο και σπαράγγια θα δώσει στο σώμα σας τα θρεπτικά στοιχεία που χρειάζεται για να ανταπεξέλθει σε ένα ξενύχτι. Η μπανάνα παρέχει κάλιο, το φυστικοβούτυρο αλάτι και το ψωμί υδατάνθρακες. Ο συνδυασμός αυτών των θρεπτικών συστατικών θα επιβραδύνει την απορρόφηση αλκοόλ και θα βοηθήσει στην πρόληψη της αφυδάτωσης. Εν τω μεταξύ, δύο μελέτες έδειξαν ότι τα αμινοξέα και τα μεταλλικά στοιχεία που περιέχουν τα σπαράγγια μπορεί να προστατεύσει τα κύτταρα του ήπατος από τις τοξίνες και να σας βοηθήσει να μειώσετε τα συμπτώματα hangover στον οργανισμό σας. 

 

Δέσποινα Μαρσέλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με εξειδίκευση στην κλινική διατροφή και στα αυτοάνοσα νοσήματα (B.Sc., M.Sc.)