Μήπως το μικρό σας δεν τρώει όσπρια; Η’ απλά δεν έχετε δοκιμάσει κόκκινες φακές και ψάχνετε για μια ιδιαίτερη και νόστιμη συνταγή; Ο συνδυασμός δεν θα αφήσει τα μικρά σας αδιάφορα, αφού η ποικιλία γεύσεων, θρεπτικών συστατικών, αλλά και το «πάντρεμα” αλμυρού και γλυκού (το μήλο θα τα ξετρελάνει) μεταμορφώνει το συγκεκριμένο πιάτο σε παιδικό όνειρο!

Υλικά για 1 μωράκι από 8 -9 μηνών

Για τις φακές

  • 1/2 φλυτζάνι φακές
  • 1 μικρό ματσάκι σπανάκι ψιλοκομμένο
  • 2 ώριμες ντομάτες ή σάλτσα ντομάτας βιολογική χωρίς πρόσθετα (π.χ αλάτι κρεμμύδι)

Σε μεγαλύτερα παιδιά μπορείτε να προσθέσετε ψιλοκομμένο κρεμμύδι, πιπεριά φλωρίνης και μαιντανό, πιο μεσογειακό πιάτο δεν γίνεται!

Για τον πουρέ

  • 1 μεσαίο μήλο καθαρισμένο και κομμένο στα τέσσερα
  • 2 καρότα καθαρισμένα και κομμένα στα δύο
  • 2 μικρές πατάτες καθαρισμένες και κομμένες στα δύο

 

Εκτέλεση

  1. Ξεπλύνετε καλά τις φακές και βάλτε τες σε ένα μικρό κατσαρολάκι να βράσουν για περίπου 8-10  λεπτά.
  2. Υστερα προσθέστε το ψιλοκομμένο σπανάκι και την σάλττσα ντομάτας και αφήστε να πάρουν μια ακόμα βράση.
  3. Σβήστε το μάτι της κουζίνας και αφήστε το κατσαρολάκι με τις φακές επάνω αλλα σκεπασμένο ώστε να «δέσει” η σάλτσα.
  4. Σε ένα άλλο κατσαρολάκι βάλτε να βράσουν οι πατάτες και τα καρότα για περίπου 7-8 λεπτά ενώ παράλληλα μπορείτε να αχνίσετε το μήλο (αφού πρώτα το έχετε κόψει στα τέσσερα). Εγώ συνήθως βάζω ένα μικρό σουρωτήρι πάνω απο το κατσαρολάκι με τις πατάτες και τα καρότα και τα αφήνω για περίπου 3 λεπτά. (οι χυμοί του μήλου έτσι δεν χάνονται!)
  5. Στην συνέχεια πολτοποιήστε τα βρασμένα καρότα, τις πατάτες και μήλο στο μούλτι μέχρι να γίνει πουρές.
  6. Σερβίρετε στο πιατάκι φαγητού και απο πάνω προσθέστε την σάλτσα με τις φακές και το σπανάκι. Μην ξεχάσετε να προσθέσετε έξτρα παρθένο ελαιόλαδο!

 

Tip: Οι κόκκινες φακές δεν διαφέρουν ιδιαίτερα απο τις καφέ αλλά βράζουν πιο γρήγορα μιας και αφήνουν το νερό να εισβάλει πιο εύκολα στις ίνες της.Αυτό είναι σημαντικό για τις εργαζόμενες μαμάδες αλλά και για όσους θέλουν ένα γρήγορο και υγιεινό γεύμα. Είναι πλούσιες σε φυλλικό οξύ, φυτικές ίνες (6.3 γρ ανά μερίδα) και η πρωτείνη τους αντικαθιστά ισάξια την πρωτείνη κρεάτος. Χορτοφαγικό πιάτο και φυσικά χωρίς γλουτένη αποκλειστικά για τα μικρά σας.

Δέσποινα Μαρσέλου

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος με εξειδίκευση στην κλινική διατροφή και στα αυτοάνοσα νοσήματα (B.Sc., M.Sc.)