Οι περισσότεροι θα συμφωνούσαν πως κάποιος είναι υγιής όταν δεν καπνίζει, δεν είναι υπέρβαρος, έχει μια ισορροπημένη διατροφή, σκέφτεται θετικά, νιώθει καλά, αθλείται συστηματικά και έχει υγιείς σχέσεις.  

Σε κάθε editorial μου γράφω τη φράση  «υγιεινός και απολαυστικός τρόπος ζωής» γιατί δυστυχώς, ο κόσμος δεν έχει συνειδητοποιήσει ακόμη πως ο υγιεινός τρόπος είναι και απολαυστικός. 

Θα σου πω λοιπόν, τι σημαίνει για εμένα υγιεινός τρόπος ζωής. Είναι σαφές ότι δεν θα αναφέρω παράγοντες που διαδραματίζουν βαρυσήμαντο λόγο στην ποιότητα ζωής μας, όπως το οξυγόνο γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε και πολλά να τ΄αλλάξουμε. 

 

  1. Θρεπτικότητα
    Μεγάλο κεφάλαιο άνοιξα. Να τρέφεσαι θρεπτικά  και όχι απλά σωστά. Σωστή διατροφή για εμένα αποτελεί το να καταναλώνει κάποιος λαχανικά  και φρούτα, καλούς υδατάνδρακες και πρωτείνη, όπου οι τροφές να έχουν θρεπτικά συστατικά. Μπορείς να δεις πως στο Lifeme, προτείνουμε κυρίως vegan, raw, μεσογειακή και paleo διατροφή,  δεν έχουμε δώσει ποτέ όμως σαφή ορολογία σε αυτό, καθότι κάθε οργανισμός είναι μοναδικός  και έχει άλλες ανάγκες στη διατροφή του. Ωστόσο, εμείς έχουμε 3 βασικές αξίες: 

    • Όχι ζάχαρη. Μπορείς να καταναλώνεις φυσικά γλυκαντικά. Δες εδώ. 

    Δεν θα μπω καν στη διαδικασία να εξηγήσω γιατί δεν πρέπει να τρως ζάχαρη. Το μόνο που θα πω είναι ότι είναι κενές θερμίδες και δεν έχουν κανένα θρεπτικό συστατικό. (Δεν εδώ αν θες να μάθεις περισσότερα).  

    • Όχι επεξεργασμένο αλεύρι. (είδη φούρνου, ζυμαρικά, παξιμάδια, τοστ κλπ) 
    • Είναι κενές θερμίδες. Οπότε,  επίσης είναι χαζό να το τρώμε.  
    • Ο χρόνος ζωής του αλευριού είναι περίπου 6 μήνες, μετά βγάζει σκουλίκια. Το αλεύρι λοιπόν που έχει χρόνο ζωής 5 χρόνια, δεν έχει μέσα μόνο αλεύρι, έχει διογκωτικά , συντηρητικά, κλπ.  

    Για να καταλήξω, θεωρώ ότι είνα καλύτερο να τρεφόμαστε με άγριο ρύζι, κινόα, φαγόπυρο, και κριθάρι που έχει και φυτικές ίνες, παρά με κενές θερμίδες. Αν κάποιος όμως, έχει τη δυνατότητα να τρώει αληθινό αλεύρι, που το έχει θερίσει κλπ τότε μια χαρά. Επειδή όμως οι περισσότεροι δεν μπορούμε να βρούμε αληθινό αλεύρι, καλό είναι να μην  το τρώμε. 

    • Όχι συντηρητικά.  

    Θεωρώ ανόητο να προσθέτει κάποιος τόσα συντηρητικά μόνον και μόνο για να διατηούνται τα τρόφιμα. Απορώ πως όλοι εμείς, δεν απαιτούμε καλύτερα προιόντα.  

    Προσωπικά, θεωρώ ότι οι τροφές που έρχονται από τη φύση είναι καλύτερες (λαχανικά, φρούτα, όσπρια) Και γι’ αυτό, η paleo διατροφή μου ταιριάζει πολύ. Μπορείς να δεις εδώ ένα ενδεικτικό πλάνο διατροφής.  

    Σε κάθε περίπτωση, η διατροφή αυτή είναι απολαυστική, εφόσον μπορείς να καταναλώσεις ότι θες στην υγιεινής του διάσταση. Πιο συγκεκριμένα, μπορείς αντί για σουβλάκι να καταναλώσεις αραβική, αντί για πίτσα έτοιμη να φτιάξεις μια με καλό αλεύρι, αντί για γλυκά με ζάχαρη να αγοράσεις ή να φτιάξεις γλυκά με φυσικά γλυκαντικά, όπως το μέλι ή το σιρόπι αγαύης. Μπορείς να δεις εδώ πολλές υγιεινές συνταγές.

     

  2. Γυμναστική
    Για να έχει κάποιος έναν υγιεινόν τρόπο ζωής, πρέπει να κάνει κινείται συστηματικά. Είτε αυτό ονομάζεται τρέξιμο, είτε χειρονακτική δουλειά, είτε χορός, είτε πολεμική τέχνη. Καλή φυσική κατάσταση έχει κάποιος που αθλείται πάνω από 3 φορές/ εβδομάδα.
     
  3. Άλλα 
  • Ζει σε υγιές περιβάλλον 
  • Τρέφει καλά συναισθήματα 
  • Έλλειψη άγχους 
  • Έλλειψη εθισμών όπως το κάπνισμα ή το αλκόολ 
  • Επαρκής ύπνος 
  • Επαρκής ξεκούραση 

Να σημειωθεί επίσης πως το σωματικό βάρος δεν αποτελεί δείκτη υγείας. Πολλοί μπερδεύονται και νομίζουν ότι επειδή είναι λεπτοί ότι είναι και απόλυτα υγιείς.  

Τώρα δεν ξέρω ποιος τα κάνει όλα αυτά 100%, αλλά όποιος έχει αυτά σαν βάση στο πρόγραμμα του θεωρείται υγιής. 

Τέλος, το σημαντικότερο  όλων είναι η συνέπεια  των ανωτέρω συνηθειών. Η συνέπεια αποτελεί τον υγιεινό τρόπο ζωής.  

Zoe Dremetsika

Founder of Lifeme