Η κατακράτηση υγρών είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που εντοπίζονται στους άνδρες και τις γυναίκες και είναι ένα επαναλαμβανόμενο πρόβλημα υγείας αν δεν αντιμετωπιστεί καλά. Οι λόγοι για την κατακράτηση μπορεί να είναι περισσότεροι από ένα και αν δεν αντιμετωπιστεί, μπορεί να σε θέσει σε μεγάλο κίνδυνο για την υγεία μακροπρόθεσμα. Το νερό αποτελεί έως 70 τοις εκατό του συνολικού σωματικού βάρους. Η παρουσία του είναι παντού, συμπεριλαμβανομένων των μυών, του αίματος, των οργάνων και ακόμη και των οστών. Ωστόσο, όταν το σώμα αρχίζει να συγκρατεί περισσότερο νερό από το απαιτούμενο, οδηγεί σε οίδημα ή κατακράτηση υγρών. Αυτό το υπερβολικό νερό προκαλεί το σώμα να πρηστεί. Λάβε σημειώσεις καθώς σε μεταφέρουμε στις αιτίες, τα συμπτώματα και τη θεραπεία της κατακράτησης υγρών. 

Πώς ενεργοποιείται η κατακράτηση υγρών; 

  • Ορθοστασία ή ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα. 
  • Αντίδραση στα φάρμακα. 
  • Υπερβολικά αλμυρή διατροφή. 
  • Εμμηνόπαυση στις γυναίκες. 
  • Διαταραχές του ήπατος και των νεφρών. 
  • Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. 

 

Τα κοινά συμπτώματα κατακράτησης υγρών:
Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα κατακράτησης μπορεί να περιλαμβάνουν πρησμένο πρόσωπο, χέρια ή πόδια και άλλα μέρη του σώματος και αίσθηση φουσκώματος όλη την ώρα μαζί με ένα βαρύ και ένα δυσάρεστο συναίσθημα. 

 

Αποτελεσματικοί τρόποι για να αντιμετωπίσεις την κατακράτηση: 

  1. Κατανάλωση τροφών πλούσιων σε κάλιο
    Ξεκίνησε τη μέρα σου με όσες περισσότερες τροφές πλούσιες σε κάλιο μπορείς για να μειώσεις την κατακράτηση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι απαραίτητο να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ περιεκτικότητας σε νάτριο και κάλιο για να διατηρηθεί η στάθμη του νερού Τρώγε φρούτα πλούσια σε κάλιο, όπως πορτοκάλια, καρπούζια, μπανάνες, βερίκοκα, παπάγια, μάνγκο και εποχιακά μούρα. Η κύρια ιδέα για τη μείωση της κατακράτησης είναι να μειωθεί το νάτριο στο σώμα και το κάλιο κάνει αυτή τη δουλειά και εκκρίνει περίσσεια νερού αυξάνοντας την παραγωγή ούρων.
     
  2. Θαυματουργή Βιταμίνη Β6
    Για τις γυναίκες που περνούν τον εμμηνορροϊκό τους κύκλο, είναι επιτακτική η κατανάλωση τροφίμων με επαρκή ποσότητα βιταμίνης Β6. Αυτή η βιταμίνη είναι διουρητική και βοηθά στην αύξηση της παραγωγής ούρων, μειώνοντας έτσι την περιεκτικότητα σε νερό στο σώμα. Κατανάλωσε πλούσια σε βιταμίνη Β6 τρόφιμα όπως μπανάνες, καρύδια, πατάτες, ρεβίθια, ψάρια και αβοκάντο, μεταξύ άλλων. Αυτά τα τρόφιμα συμβάλλουν στη μείωση της συσσώρευσης σωματικών υγρών και επίσης βοηθούν στη διατήρηση του ορίου νερού. Αν και πιστεύεται ότι η βιταμίνη Β6 είναι θαυματουργή για τη μείωση της κατακράτησης υγρών, θα πρέπει να καταναλώνεται υπό αυστηρές οδηγίες του γιατρού σου.
     
  3. Προτίμησε ροφήματα με βότανα
    Τα βότανα  που εγχύονται με νερό είναι ο καλύτερος τρόπος για να θεραπεύσεις την κατακράτηση. Ξεκίνησε τη μέρα σου με ξύδι μήλου, μέλι, κανέλα ή σπόρους κόλιανδρο ως ροφήματα μέσα στο νερό. Αυτά τα θεραπευτικά νερά είναι τα καλύτερα όταν πρόκειται να δώσεις στο σώμα μια δόση καλίου. Απλώνουν όλες τις τοξίνες στους νεφρούς και βοηθούν στη διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ καλίου και νατρίου.
     
  4. Πιες πολύ νερό
    Η κατανάλωση πολλών υγρών μπορεί πραγματικά να συμβάλει στη μείωση αυτού του αποτελέσματος και να βοηθήσει στην απομάκρυνση του υπερβολικού άλατος που υπάρχει στο σώμα και στην εξάλειψη των τοξινών μέσω των ούρων. Πιες τουλάχιστον 8 ποτήρια νερό καθημερινά.
     
  5. Πρόσθεσε φυσικά διουρητικά στη διατροφή σου
    Τα φυσικά διουρητικά βοηθούν γενικά να απαλλαγούμε από την περίσσεια νατρίου και νερού με την τόνωση των νεφρών να παράγουν περισσότερα ούρα για να απελευθερώσουν τις τοξίνες. Μπορείς να συμπεριλάβεις τσάι βοτάνων στη διατροφή σου για να μειώσεις τις επιπτώσεις της κατακράτησης. Ορισμένα λαχανικά όπως σπαράγγια, παντζάρια, κολοκύθια, φασόλια, σκόρδο και σπανάκι εμπίπτουν μεταξύ άλλων στην κατηγορία αυτή. Αυτά τα λαχανικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και συμβάλλουν στην τόνωση της όρεξής και στη θεραπεία της ανεπάρκειας της χολής με την ενθάρρυνση της ούρησης.
     
  6. Βάλε το γιαούρτι στην καθημερινή διατροφή σου
    Είναι καλή ιδέα να προσθέσεις γιαούρτι στην καθημερινή σου διατροφή για να αποτρέψεις την κατακράτηση νερού. Το γιαούρτι έχει υψηλές ποσότητες πρωτεϊνών και καλίου. Δεδομένου ότι μια από τις κύριες αιτίες της κατακράτησης νερού είναι η απώλεια πρωτεΐνης, η αύξηση της περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες μέσω του γιαουρτιού μπορεί να σε απαλλάξει από την κατακράτηση.
     
  7. Πρόσθεσε ίνες στην καθημερινότητά σου
    Η κατανάλωση πλούσιων σε ίνες τροφών μπορεί στην πραγματικότητα να βοηθήσει στη μείωση της κατακράτησης νερού επειδή απορροφούν επαρκή ποσότητα νερού καθώς περνούν μέσα από τα έντερα. Τα τρόφιμα όπως το μπρόκολο, τα μπιζέλια, τα μούρα, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το αλεύρι βρώμης, οι σπόροι τσάι, οι λιναρόσποροι, οι αγκινάρες και τα φασόλια είναι ινώδεις και μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικοί για την ανακούφιση της κατακράτησης νερού.
     

Οι άλλοι τρόποι για να αντιμετωπίσεις την κατακράτηση είναι να παραμείνεις δραστήριος, να ακολουθείς μια ισορροπημένη διατροφή, να μειώσεις την πρόσληψη αλκοόλ και να αποφύγεις την αφυδάτωση συστατικών όπως η καφεΐνη. Επίσης, συμβουλεύσου τον γιατρό σου για τυχόν λήψη συμπληρωμάτων. 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!