Το να μην κολυμπάς με κάποιο συγκεκριμένο στυλ είναι απολύτως λογικό, ειδικά αν δεν ασχολείσαι και με το άθλημα πέρα από τις καλοκαιρινές σου επιδόσεις. Έτσι, οι περισσότεροι κολυμπούν με “ελεύθερο”, τι σημαίνει όμως “ελεύθερο”; Σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει κουνάω χέρια και πόδια απλά για να επιπλέω. Πρόκειται για ένα είδος άσκησης που καίει πολλές θερμίδες και ενισχύει τους μύες, γι΄αυτό και θα πρέπει να ακολουθείς σωστές τεχνικές για μέγιστα αποτελέσματα. Ας δούμε τα πιο συχνά λάθη και πως αυτά μπορούν να διορθωθούν. 

 

#1 Χτυπάς τα πόδια σου
Όταν είσαι στη στάση για ελεύθερο λυγίζεις πολύ τα γόνατά σου και κλωτσάς με δύναμη το νερό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κινείσαι πιο αργά καθώς κάνεις ακαριαίες κινήσεις. Επιπρόσθετα, δεν αφήνει τους γλουτούς να κινηθούν σωστά και να γυμναστούν όπως πρέπει. 

Διόρθωση: Βάλε δύναμη στα ισχία και επικεντρώσου στο να κρατάς τα πόδια σου λίγο πιο κάτω από την επιφάνεια του νερού.  

 

#2 Κολυμπάς με τα χέρια στην ίδια ευθεία με το πρόσωπό σου
Ή, ακόμα χειρότερα, πάνε από την αντίθετη πλευρά του σώματός σου. Αυτό προκαλεί το νερό να σε ωθήσει προς τα πάνω και προς την αντίθετη πλευρά. Αρχίζεις μια μάχη μέσα στο νερό. 

Διόρθωση: Για την σωστή τεχνική κολύμβησης το κεφάλι θα πρέπει να γέρνει ελαφρά προς το πλάι κάθε φορά που το κάθε χέρι σηκώνεται στην ευθεία του για να δώσει ώθηση. 

 

#3 Γυρίζεις υπερβολικά το κεφάλι σου
Το κεφάλι πρέπει απαλά να γέρνει ελάχιστα και όχι να κάνει ολόκληρες στροφές. Βγάζεις σε κάθε αναπνοή το κεφάλι σου τελείως έξω από το νερό και έτσι γυρίζει ολόκληρο. 

Διόρθωση: Άφησε το σώμα σου να περιστρέφεται φυσικά με κάθε κίνηση. Καθώς ο δεξιός βραχίονας εκτείνεται μέσα στο νερό, θα πρέπει να περιστρέψεις το κεφάλι σου ελαφρά πάνω στον ώμο. 

 

#4 Τα χέρια σου χτυπούν το νερό
Χτυπώντας τα χέρια σου στο νερό επιβραδύνεις την ταχύτητα σου και δεν είναι και το πιο ευχάριστο ως αίσθηση. 

Διόρθωση: Το χέρι πρέπει να εισέλθει στο νερό με τον καρπό χαλαρό και τα δάχτυλα να γέρνουν προς τα κάτω. Σκέψου την κίνηση όταν βάζεις κάτι μέσα σε ένα φάκελο. 

 

#5 Κρατάς τον αγκώνα σου ίσιο στον αέρα
Εάν έχεις τον αγκώνα ευθεία έτσι ώστε να κουνάς το χέρι σου, μπορείς εύκολα να τραυματίσεις τον ώμο σου και είναι σχεδόν εγγυημένο ότι όταν μπαίνει το χέρι σου στο νερό θα το χτυπήσει.  

Διόρθωση: Όταν ο βραχίονας σηκώνεται από το νερό για την κίνηση, κράτησέ τον χαλαρό, ώστε ο αγκώνα να δείχνει προς τα πάνω. 

 

#6 Κρατάς την αναπνοή σου
Κάποιοι είναι συνηθισμένοι στο να αναπνέουν μέσα στο νερό. Για τους περισσότερους όμως είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Το να κρατάς την αναπνοή σου κάνει μεγάλο κακό στους μυς σου καθώς παραμένουν τεντωμένοι για πολύ ώρα, να μην αναφέρουμε για την έλλειψη οξυγόνου που υφίσταται ο οργανισμός σου. 

Διόρθωση: Εξέπνευσε όλο τον αέρα από τους πνεύμονές σου όταν το πρόσωπό σου επιστρέφει πίσω στο νερό. Όσο περισσότερο εκπνέεις, τόσο περισσότερο μπορείς να εισπνεύσεις όταν το κεφάλι σου είναι έξω από το νερό. 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!