5 κορυφαία τρόφιμα για την υγεία των ματιών

5 κορυφαία τρόφιμα για την υγεία των ματιών

Τα μάτια σας έχουν όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για την πρόληψη καταρράκτη, τον εκφυλισμό της ωχράς κηλίδας, το γλαύκωμα και άλλα δεινά; Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε για τα κορυφαία τρόφιμα για την υγεία των ματιών. Αλλά μην υπολογίζετε ότι ένα χάπι μπορεί να αντικαταστήσει αυτά τα θρεπτικά συστατικά – οι καλύτερες πηγές βιταμινών και αντιοξειδωτικών σας προέρχονται από ολόκληρα τρόφιμα, καθώς μπορεί να είναι συνδυασμός θρεπτικών ουσιών που έχουν ένα συνολικό θεραπευτικό αποτέλεσμα.  

Kale
Αυτό το φυλλώδες πράσινο είναι μια πλούσια πηγή λουτεΐνης και ζεαξανθίνης που σχετίζονται με τη βιταμίνη Α και το βήτα καροτένιο και πιστεύεται ότι προστατεύουν τους οφθαλμικούς ιστούς από τη φθορά του ηλιακού φωτός και μειώνουν τον κίνδυνο καταρράκτη και εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας. Άλλες καλές πηγές αυτών των θρεπτικών συστατικών είναι τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως τα γογγύλια και το σπανάκι, το μπρόκολο, τα μπιζέλια, το ακτινίδιο, τα κόκκινα σταφύλια, τα πορτοκάλια, το καλαμπόκι, τα μάνγκο και το πεπόνι. Το σώμα σας χρειάζεται λίπος για να απορροφήσει τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη, οπότε φροντίστε να τα φάτε με λίγο υγιές λίπος, όπως λίγο ελαιόλαδο ή λίγες φέτες αβοκάντο. Και το καλαμπόκι δεν είναι μόνο ένα φαγητό που ωφελεί μόνο εκεί – περιέχει βιταμίνη C και βήτα καροτίνη, άλλα θρεπτικά συστατικά φιλικά για τα μάτια. 

 

Γλυκοπατάτες: Το χρώμα της υγείας
Αυτά τα πορτοκαλί θαύματα είναι μια καλή πηγή βήτα καροτίνης, η οποία μπορεί να επιβραδύνει την πρόοδο της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Το σώμα σας μετατρέπει β-καροτένιο σε βιταμίνη Α, ένα θρεπτικό συστατικό που βοηθά στην αποφυγή ξηρών ματιών και νυχτερινής τύφλωσης. Το βήτα καροτένιο και η βιταμίνη Α βοηθούν επίσης στη μείωση των μολύνσεων των οφθαλμών. Οι γλυκές πατάτες δεν είναι το αγαπημένο σας; Για τη βήτα καροτίνη, δοκιμάστε άλλα βαθύ πορτοκαλί τρόφιμα, όπως τα καρότα, αλλά και τα σκούρα πράσινα τρόφιμα, όπως το σπανάκι και τα χόρτα. Το ήπαρ, το γάλα και τα αυγά είναι άλλες μεγάλες πηγές βιταμίνης Α. 

Και, παρόμοια με τη λουτεΐνη και τη ζεαξανθίνη, το βήτα καροτένιο και η βιταμίνη Α απορροφώνται καλύτερα όταν καταναλώνονται με λίγο υγιές λίπος όπως το ελαιόλαδο. 

  

Φράουλες
Φρέσκες φράουλες ζουμερές είναι ένα καλό πράγμα για τα μάτια σας και περιέχουν άφθονη βιταμίνη C, που είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τον κίνδυνο καταρράκτη. Επίσης, φροντίστε να φορτώσετε το πιάτο σας με άλλα πλούσια σε βιταμίνη C τρόφιμα, όπως πιπεριές, μπρόκολο, εσπεριδοειδή (όπως πορτοκάλι και γκρέιπφρουτ) και πεπόνι.  

 

Σολομός: Αντίο ξηρά μάτια
Ξηρά μάτια; Η κατανάλωση αρκετών λιπαρών οξέων ωμέγα-3 μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του προβλήματος. Πάρτε μερικά υγιή λίπη κάθε μέρα με τη μορφή σολομού ή άλλων τύπων ψαριών (δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα), καρύδια (που περιέχουν επίσης υγιεινή βιταμίνη Ε), σπόρους λιναριού και chia. Ο σολομός είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμίνης D, η οποία βοηθά στην προστασία από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Μπορείτε επίσης να πάρετε βιταμίνη D απολαμβάνοντας σαρδέλες, σκουμπρί, γάλα και χυμό πορτοκαλιού εμπλουτισμένα με βιταμίνη D. 

  

Πράσινο Τσάι
Ένα φλιτζάνι πράσινο τσάι είναι κάτι περισσότερο από χαλαρωτικό και νόστιμο – τα αντιοξειδωτικά του μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου ανάπτυξης καταρράκτη και εκφυλισμού της ωχράς κηλίδας. Το πράσινο τσάι περιέχει υγιεινές ουσίες που ονομάζονται «κατεχίνες», οι οποίες είναι υπεύθυνες για τις αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Άλλα τρόφιμα που είναι υψηλά σε κατεχίνες είναι το κόκκινο κρασί, η σοκολάτα, τα μούρα και τα μήλα. Το μαύρο τσάι διαθέτει επίσης κατεχίνες, αλλά σε ποσότητες μικρότερες από τον πράσινο ξάδερφό του. 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!