Η δυσκοιλιότητα είναι ένα απίστευτα κοινό πρόβλημα. Μπορεί να προκληθεί από τρόφιμα που τρώτε ή αποφεύγετε, επιλογές τρόπου ζωής, φάρμακα ή ασθένειες. Αλλά για πολλούς ανθρώπους, η αιτία της χρόνιας δυσκοιλιότητας τους είναι συχνά άγνωστη. Αυτό αναφέρεται ως χρόνια ιδιοπαθής δυσκοιλιότητα. 

Η δυσκοιλιότητα χαρακτηρίζεται ως οι λιγότερες από τρεις κινήσεις του εντέρου ανά εβδομάδα.  Δυστυχώς, η δυσκοιλιότητα μπορεί να έχει σοβαρή αρνητική επίδραση στην ποιότητα της ζωής, καθώς και στη σωματική και ψυχική σας υγεία. Υπάρχουν πολλοί φυσικοί τρόποι για να ανακουφιστείτε.  Εδώ ακολουθούν οι 13 φυσικές θεραπείες για την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας. 

 

  1. Πίνετε περισσότερο νερό

Η τακτική αφυδάτωση μπορεί να σας προκαλέσει δυσκοιλιότητα. Για να αποφευχθεί αυτό, είναι σημαντικό να πίνετε αρκετό νερό και να παραμείνετε ενυδατωμένοι. 

Όταν έχετε δυσκοιλιότητα, μπορείτε να δοκιμάσετε την ανακούφιση πίνοντας ανθρακούχο νερό για να σας βοηθήσουν να ξαναζυθίσετε και να αρχίσουν τα πράγματα κινούνται ξανά. 

Μερικές μελέτες έχουν βρει ότι το ανθρακούχο νερό είναι πιο αποτελεσματικό από το νερό της βρύσης για την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας. Αυτό περιλαμβάνει άτομα με χρόνια ιδιοπαθή δυσκοιλιότητα ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. 

Ωστόσο, μην αρχίσετε να πίνετε περισσότερα ανθρακούχα ποτά που περιέχουν ζάχαρη, καθώς είναι κακή επιλογή για την υγεία σας και μπορεί να επιδεινώσουν τη δυσκοιλιότητα σας. 

 

  1. Τρώτε περισσότερες ίνες, ιδιαίτερα διαλυτές, μη ζυμώσιμες ίνες

Τα άτομα που έχουν δυσκοιλιότητα συχνά είναι απαραίτητο να αυξήσουν την πρόσληψη ινών, γιατί θεωρείται ότι αυξάνουν τον όγκο και τη συνοχή των κινήσεων του εντέρου, καθιστώντας τους ευκολότερο να περάσουν.  

 

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές διαιτητικές ίνες, αλλά σε γενικές γραμμές εμπίπτουν σε δύο κατηγορίες: 

  • Αδιάλυτες ίνες: Βρίσκονται σε πίτυρα σιταριού, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως. Προσθέτουν όγκο στα κόπρανα σας και πιστεύεται ότι θα τα βοηθήσουν να περάσουν πιο γρήγορα και εύκολα μέσα από το πεπτικό σας σύστημα. 
  • Διαλυτές ίνες: Βρίσκονται σε πίτουρο βρώμης, κριθάρι, ξηρούς καρπούς, σπόρους, φασόλια, φακές και μπιζέλια, καθώς και μερικά φρούτα και λαχανικά. Απορροφούν νερό και σχηματίζουν μια ζελατινώδη πάστα, η οποία μαλακώνει τα κόπρανα σας και βελτιώνει την συνοχή. 

Ορισμένες ζυμώσιμες διαλυτές ίνες μπορεί επίσης να είναι αναποτελεσματικές στη θεραπεία της δυσκοιλιότητας, καθώς ζυμώνται από τα βακτηρίδια στο έντερο και χάνουν την ικανότητα συγκράτησης νερού. 

 

  1. Καταναλώνετε πρεβιοτικά 

Οι φυτικές ίνες αυξάνουν τη σταθερότητα των κοπράνων και τον όγκο, και οι δύο μπορούν να βελτιώσουν τη συχνότητα των κινήσεων του εντέρου. 

Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μερικές ίνες μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία της χρόνιας δυσκοιλιότητας είναι μέσω των επιπτώσεών τους στην πεπτική σας υγεία. 

Οι πρεβιοτικές ίνες βελτιώνουν την πεπτική υγεία, τροφοδοτώντας τα φιλικά βακτήρια στο έντερο. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία των βακτηρίων του εντέρου. 

Στην πραγματικότητα, τα προβιοτικά όπως οι γαλακτο-ολιγοσακχαρίτες έχουν αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην αύξηση της συχνότητας των κινήσεων του εντέρου, καθώς και να κάνουν τα κόπρανα πιο μαλακά. 

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρεβιοτικές ίνες περιλαμβάνουν το σκόρδο, τα κρεμμύδια και τις μπανάνες. 

 

  1. Δοκιμάστε κιτρικό μαγνήσιο

Η λήψη κιτρικού μαγνησίου είναι ένα δημοφιλής κατά της δυσκοιλιότητας. Είναι ένας τύπος οσμωτικού καθαρτικού που μπορεί να αγοραστεί χωρίς ιατρική συνταγή ή ηλεκτρονικά. Η λήψη μέτριων ποσοτήτων συμπληρωμάτων μαγνησίου μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της δυσκοιλιότητας. Υψηλότερες δόσεις χρησιμοποιούνται μερικές φορές για την προετοιμασία και καθαρισμό του εντέρου πριν από τη χειρουργική επέμβαση ή άλλες ιατρικές διαδικασίες. 

 

  1. Φάτε δαμάσκηνα

Τα δαμάσκηνα και οι χυμοί δαμάσκηνων συχνά προσφέρονται ως θεραπεία της φύσης για τη δυσκοιλιότητα – και για καλό λόγο. Εκτός από τις ίνες, τα δαμάσκηνα περιέχουν τη φυσική λιπαρή σορβιτόλη. Πρόκειται για αλκοόλη σακχάρων που έχει καθαρτικό αποτέλεσμα. 

Η αποτελεσματική δόση θεωρείται ότι είναι περίπου 50 γραμμάρια (περίπου 7 μεσαίου μεγέθους δαμάσκηνα) δύο φορές την ημέρα. 

Lifeme

Healthy is the new Sexy!